Публікації проф. А.В. Семенової
Publications Prof. A.V. Semenova
Монографії – Monographs
Підручники, посібники та навчально-довідникові матеріали – Text-books
Статті – Papers
1. Дмитро Швець, Максим Корнієнко, Микола Семенишин, Алла Семенова, Віктор Бондаренко. Особистісний вимір вищої освіти: актуалізація контенту людиномірності та цифровізації. / Дмитро Володимирович Швець, Максим Вікторович Корнієнко, Микола Олександрович Семенишин, Алла Василівна Семенова, Віктор Дмитрович Бондаренко. // Вища школа : науково-практичне видання. – 2022 – № 10-12 (220). – С. 20-47.
2. Semenova, A., Hrabovskyi, O., & Yani, V. (2021). The markers of quality of the educational process of higher education institutions in modern realities: the ‘ideological triad’ of the study of the value experience formation. Education: Modern Discourses, (4), 122-134. https://doi.org/10.37472/2617-3107-2021-4-12 (МАРКЕРИ ЯКОСТІ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ВИЩОЇ ШКОЛИ У СУЧАСНИХ РЕАЛІЯХ: «ІДЕОЛОГІЧНА ТРІАДА» ДОСЛІДЖЕННЯ ФОРМУВАННЯ ЦІННІСНОГО ДОСВІДУ ).
3. Bondarenko, V., Semenova, A., & Vysotska, T. (2021). Processes of reforming the educational policy of Ukraine and the countries of the European Union: a comparative analysis. EUREKA: Social and Humanities, (6), 52-67. https://doi.org/10.21303/2504-5571.2021.002195 (Сучасні процеси реформування освітньої політики України та країнах Європейського Союзу: порівняльний аналіз)
4. Бондаренко Віктор, Єршова-Бабенко Ірина, Семенова Алла. Особистісний вимір вищої освіти: актуалізація контенту людиномірності та цифровізації. / Віктор Дмитрович Бондаренко, Ірина Вікторівна Єршова-Бабенко, Алла Василівна Семенова . // Вища школа : науково-практичне видання. – 2021 – № 7-8 (204). – С. 7–30.
5. Назаренко О.А., Семенова А.В. Значущість якості підготовки фахівців інженерних спеціальностей в аспекті експоненціального росту інновацій у сфері нано-біо-інформаційно-когнітивних конвергентних технологій. / Олександр Аскольдович Назаренко, Алла Василівна Семенова // «Перспективи та інновації науки» (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина») – Випуск No 1(1) 2021 – Київ – 2021. – 113 с., С. 58-77.
6. Бондаренко В.Д., Савєльєва О.С., Семенова А. В. Виміри якості вищої освіти: необхідність та сучасні тренди або проектування робочих програм навчальних дисциплін. / В.Д. Бондаренко, О.С. Савєльєва, А. В. Семенова. // Вища школа : науково-практичне видання. – 2021. – № 1-2 (198). – С. 75–96.
7. Семенова А. В. Філософські імперативи людиномірності та цифровізації в аспекті стратегічного розвитку освітньої політики України. / А. В. Семенова. // Філософські, історіософські та педагогічні аспекти єдності українського суспільства: матеріали Всеукраїнської міжгалузевої науково-практичної онлайн – конференції (31 березня – 2 квітня 2021 року, м. Київ). – К. : Інститут обдарованої дитини НАПН України, 2021 – 358 с., – С. 120-130.
8. Коломієць Л. В., Семенова А. В. Дистанційне навчання та якість освіти: парадигмальна криза людиноцентризму освітньої політики або про роль особистості педагога. / Л. В. Коломієць, А. В. Семенова. // Вища школа : науково-практичне видання. – 2020. – № 11-12 (196). – С. 7–29.
9. Семенова А. В. Педагогічна майстерність Івана Зязюна – запорука єдності мети дистанційного навчання і якості освіти. / А. В. Семенова. // Наукова школа академіка Івана Зязюна у працях його соратників та учнів: Матеріали VІ науково-практичної конференції 28-29 травня 2020 року. – Х.: НТУ «ХПІ» – Стиль Издат, 2020. – 516 с. – С. 85-94.
10. Bondarenko Victor, Semenova Alla. Targets of strategic development of educational policy of Ukraine under integration into the European educational area: social and personal dimensions of cultural and historical integrity (Цільові орієнтири стратегічного розвитку освітньої політики України в контексті інтеграції в європейський освітній простір: соціальний та особистісний виміри культурно-історичної цілісності – англ.) / Victor Bondarenko, Alla Semenova // Education: Modern Discourses., – 2020. – № 3– р. 13-26.
11. Семенова А. В. Психопедагогічні технології розвитку культури і техніки мовлення сучасного лідера. / А. В. Семенова. // «Лідер. Еліта. Суспільство» Щоквартальний науково-практичний журнал. – Х.: НТУ «ХПІ», – 2019. – № 2 – С. 71-86.
12. Семенова А. В. Педагогічна майстерність викладача вищої школи ХХІ століття: синергія віртуального і реального в освітньому просторі. / А. В. Семенова. // ScienceRise: Pedagogical Education. – 2019 – 2 (29). – С. 40-48.
13. Семенова А. В. Есе про есе. / Збірник робіт учасників Міжнародного молодіжного конкурсу обдарованої особистості: «Суспільство. Мислення. Розвиток»: академічні есе / за ред. А.В. Семенової – Одеса : Бондаренко М. О., 2019. – 112 с. – С.°114-116.
14. Семенова А. В. Постнекласичний період методологічного виміру єдності нелінійного синтезу знань в аспекті розвитку теорій лідерства. / А. В. Семенова. // «Лідер. Еліта. Суспільство» // Щоквартальний науково-практичний журнал. – Х.: НТУ «ХПІ», – 2018. – № 1 – С. 109-123.
15. Семенова А. В. Підготовка до інноваційної діяльності учителів/викладачів для роботи з обдарованою молоддю в аспекті педагогіки добра І.А. Зязюна. / А. В. Семенова. // Наукова школа академіка Івана Зязюна у працях його соратників та учнів: Матеріали ІV науково-практичної конференції 23-24 травня 2018 року / за заг. ред. Романовського О.Г., – Харків : НТУ «ХПІ», 2018. – 328 с. – С. 88–91.
16. Семенова А. В. Психопедагогічний супровід ефективного лідера XXI століття: синергетичний підхід. / А. В. Семенова. // ScienceRise: Pedagogical Education –2017/7 – 7 (15). – С. 30-36.
17. Семенова А. В. Розвиток ціннісного досвіду педагогічної майстерності І.А. Зязюна у вимірах теорії поколінь. / А. В. Семенова. // Теорія і практика управління соціальними системами // Щоквартальний науково-практичний журнал. – Харків : НТУ «ХПІ», 2017. – № 2. – С. 72–84.
18. Семенова А. В. Соціальний контекст психолого-педагогічної підготовки професійних суддів у системі суддівської освіти України і Канади в аспекті інтегральної теорії лідерства. / А. В. Семенова. // «Лідер. Еліта. Суспільство» // Щоквартальний науково-практичний журнал. – Х.: НТУ «ХПІ»,– 2017. – № 1 – С. 109-123.
19. Семенова А. В. Педагогічні техніки сучасного педагога в контексті забезпечення ціннісного виміру досвіду суб’єктів педагогічної дії. / А. В. Семенова. // European Humanities Studies: State and Society – Slupsk, Poland. – 2016, №4. – Р. 24-36.
20. Семенова А. В. Удосконалення ціннісного виміру досвіду суб’єктів педагогічної дії у контексті науково-педагогічних ідей І.А. Зязюна. / А. В. Семенова. // Проблеми та перспективи формування національної гуманітарно-технічної еліти – Харків : НТУ «ХПІ», 2016. – Випуск 45 (1). – С. 88–100.
21. Семенова А. В. Медитация как метод психолого-педагогического самосовершенствования преподавателя высшей школы / Meditation as a method of self-improvement of psycho-pedagogical high school teachers. / А. В. Семенова. // Norwegian Journal of development of the International Science – Oslo, Norway. – 2016, № 1. – Р. 94-100.
22. Семенова А. В. Педагогічна майстерність І.А. Зязюна – маяк для педагогів за покликанням. / А. В. Семенова // Проблеми та перспективи формування національної гуманітарно-технічної еліти – Харків : НТУ «ХПІ», 2015. – Випуск 42 (46). – С. 56–65.
23. Семенова А. В. Професійна підготовка інтерактивного міні-заняття з використанням мультимедійної презентації для викладачів – слухачів семінару «Педагогічна майстерність» на основі практичних навичок і ціннісного досвіду / А. В. Семенова // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2015. – Том 46, № 2 –С. 139-152.
24. Семенова А. В. Принцип чесного самопрояву у педагогічній дії педагога-майстра як підґрунтя конструктивного функціонування освітнього простору. / А. В. Семенова // Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України : електрон. наук. фах. вид. / Нац. акад. Держ. прикордон. служби України ім. Богдана Хмельницького. – Хмельниц. : [б. в.], 2015. – Вип. 2.
25. Семенова А. В. Нелінійна організація керування написанням кваліфікаційних робіт студентів: синергетичний підхід. / А. В. Семенова // Народна освіта. Електронне наукове фахове видання. – 2015. – №1.
26. Семенова А. В. Професійна діяльність педагога-майстра й фахівця-викладача: спільне і відмінне. / А. В. Семенова // Педагогічний процес: Теорія і практика. – 2015. – №1–2. – С. 12–26.
27. Семенова А. В. «Ціннісний досвід»: інтегральна відображаючи-регулятивна характеристика взаємодії людини зі світом. / А. В. Семенова // Трансформаційні суспільства: між новою свободою та старою освітою. – 2015. – № 1 – С. 5–15.
28. Семенова А. В. Категорія «ціннісний досвід» як характеристика взаємодії людини. / А. В. Семенова // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. – 2015. – №1. – С. 32–40.
29. Семенова А. В. Сучасні тенденції формування педагогічної майстерності фахівців інженерних спеціальностей. / А. В. Семенова // Вища школа : науково-практичне видання. – 2014. – № 11–12. – С. 52–62.
30. Семенова А. В. Емоційне усвідомлення як конструкт оцінювання динаміки розвитку педагогічної майстерності викладачів вищих технічних навчальних закладів: психопедагогічний підхід. / А. В. Семенова // Теорія і практика управління соціальними системами // Щоквартальний науково-практичний журнал. – Харків : НТУ «ХПІ», 2014. – № 4. – С. 58–68.
31. Семенова А. В. Теоретико-методологічні засади розвитку професійної майстерності суддів. / А. В. Семенова // Слово Національної школи суддів України – 2014. – № 3 (8). – С. 127–135.
32. Семенова А. В. Сучасний освітній простір : постнекласичний погляд. / А. В. Семенова // Збірник наукових праць Національної академії Державної прикордонної служби України. – 2011. – № 61. – С. 88–92.
33. Семенова А. В. Професійні особливості сприйняття викладачів вищої школи. / А. В. Семенова // Духовність особистості : методологія, теорія і практика : зб. наук. праць. – Луганськ : Східноукр. нац. ун-т ім. В. Даля, 2010. – Вип. 3 (38). – С. 36–45.
34. Семенова А. В. Психолого-педагогічні засади розвитку особистості у вищому навчальному закладі: мультикультурний аспект. / А. В. Семенова // Збірник наукових праць Національної академії Державної прикордонної служби України – 2010. –С. 183–188. – (Серія „Педагогіка та психологія”).
35. Семенова А. В. Аналіз психолого-педагогічних, історичних передумов парадигмального моделювання в контексті теорії і методики педагогічної освіти. / А. В. Семенова // Збірник наукових праць Хмельницького інституту соціальних технологій Університету “Україна” . – 2010. – № 2. – С. 41-45.
36. Семенова А. В. Модель подолання пізнавально-психологічних бар’єрів у процесі професійної підготовки майбутніх учителів. / А. В. Семенова // Педагогічний процес : теорія і практика : зб. наук. праць інституту педагогічної освіти і освіти дорослих АПН України. – Київ : ЕКМО, 2009. – Вип. 2. – С. 255–264.
37. Семенова А. В. Аналіз результатів впровадження системи парадигмального моделювання у професійній підготовці майбутніх учителів. / А. В. Семенова // Педагогічний процес : теорія і практика : зб. наук. праць інституту педагогічної освіти і освіти дорослих АПН України. Вип. 1. – Київ : ЕКМО, 2009. – С. 187–196.
38. Семенова А. В. Впровадження експериментальної системи парадигмального моделювання професійної підготовки майбутніх учителів. / А. В. Семенова // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – 2009. – № 1. – С. 122–125.
39. Семенова А. В. Вивчення Статутів Великого князівства Литовського у процесі професійної підготовки як засіб формування критичного мислення у майбутніх правознавців. / А. В. Семенова // Актуальні проблеми держави і права . – 2009. – Вип. 49. – С. 88-92.
40. Семенова А. В. Застосування діагностичних методик визначення рівня функціонування особистісно-професійних парадигм майбутніх учителів в освітньому просторі педагогічного навчального закладу. / А. В. Семенова // Духовність особистості : методологія, теорія і практика : зб. наук. праць / гол. ред. : Г. П. Шевченко. Вип. 2 (25). – Луганськ : Східноукр. нац. ун-т ім. В. Даля, 2008. – С. 186–196.
41. Семенова А. В. Обґрунтування вибору критеріїв, показників та рівнів оцінки ефективності застосування системи парадигмального моделювання. / А. В. Семенова // Духовність особистості : методологія, теорія і практика : зб. наук. праць / гол. ред. : Г. П. Шевченко. Вип. 1 (24). – Луганськ : Східноукр. нац. ун-т ім. В. Даля, 2008. – С. 158–166.
42. Семенова А. В. Аналіз психолого-педагогічних, історичних тенденцій та теоретичних основ парадигмального моделювання в контексті теорії і методики педагогічної освіти. / А. В. Семенова // Збірник наукових праць. – Хмельницький : НАДПСУ ім. Б. Хмельницького, 2008. – № 47/2. – С. 51–54.
43. Семенова А. В. Інтеграційна модель освітнього простору педагогічного навчального закладу в аспекті системного управління якістю підготовки майбутніх учителів. / А. В. Семенова // Науковий вісник Чернівецького університету : зб. наук. праць. Вип. 406. – Чернівці : Рута, 2008. – С. 138–144. – (Серія „Педагогіка та психологія”).
44. Семенова А. В. Характеристика продуктивної моделі рефлексії як механізму зміни особистісно-професійної парадигми. / А. В. Семенова // Наука і освіта. – 2008. – № 8–9. – С. 198–202.
45. Семенова А. В. Розробка процесуальної моделі освітнього маршруту як стратегії забезпечення якості підготовки майбутніх учителів. / А. В. Семенова // Проблеми сучасної педагогічної освіти : зб. статей. Вип. 20. Ч. 2. – Ялта : РВВ КГУ, 2008. – С. 188–194. – (Серія „Педагогіка і психологія”).
46. Семенова А. В. Сутність моніторингу успішності функціонування особистісно-професійних парадигм майбутніх учителів. / А. В. Семенова // Социальные технологии. Актуальные проблемы теории и практики : межд. межвузов. сб. научн. работ. – Запорожье : КПУ, 2008. – С. 373–379.
47. Семенова А. В. Змістовна сутність особистісно-професійної парадигми вчителя. / А. В. Семенова // Педагогічний процес : теорія і практика : зб. наук. праць інституту педагогічної освіти і освіти дорослих АПН України. Вип. 4. – Київ : ЕКМО, 2008. – С. 338–347.
48. Семенова А. В. Фрактальність – характеристика системи парадигмального моделювання професійної підготовки майбутніх учителів. / А. В. Семенова // Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету. – 2008. – Вип. 25. – С. 235–240. – (Серія : „Педагогіка і психологія”).
49. Семенова А. В. Результати дослідно-експериментальної роботи щодо застосування парадигмального моделювання у професійній підготовці майбутніх учителів. / А. В. Семенова // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – 2008. – № 12. – С. 112–116.
50. Семенова А. В. Концепція системи парадигмального моделювання професійної підготовки майбутніх учителів. / А. В. Семенова // Вища школа : наково-практичне видання. – 2008. – № 11. – С. 52–62.
51. Семенова А. В. Прогностична модель особистісно-професійної парадигми як концепт системи парадигмального моделювання професійної підготовки майбутніх учителів. / А. В. Семенова // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету. – Серія : педагогіка. – 2008. – № 4. С. – 32–37.
52. Семенова А. В. Парадигмальне моделювання як напрямок підвищення ефективності управління інноваційним освітнім процесом у навчальному закладі. / А. В. Семенова // Науковий вісник Чернівецького університету : зб. наук. праць. Вип. 335. – (Серія „Педагогіка та психологія”). – Чернівці : Рута, 2007. С. 161–170.
53. Семенова А. В. Інтерактивний тренінг, як засіб парадигмального моделювання. / А. В. Семенова // Психолого-педагогічні проблеми сільської школи : зб. наук. праць Уманського держ. пед. ун-ту ім. Павла Тичини. Вип. 19 / гол. ред. Н. С. Побірченко. – Умань : УПДПУ імені Павла Тичини, 2007. – С. 202–208.
54. Семенова А. В. Розвиток творчих здібностей учнів в аспекті парадигмального моделювання. / А. В. Семенова // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету. – Тернопіль : Нац. пед. ун-т, 2007. – № 9. – С. 3–7. – (Серія „Педагогіка”).
55. Семенова А. В. Методологические основы теории парадигмального моделирования в профессиональной подготовке будущих учителей. / А. В. Семенова // Акмеология деятельности / под. ред. Н. В. Кузьминой, В. Н. Гладковой, С. Д. Пожарского ; Научный учебный центр „Социальная синергетика”. – Спб. : РТП ЛГУ, 2007. – С. 229–235.
56. Семенова А. В. Сучасні педагогічні технології ефективного делегування повноважень щодо управління самостійною роботою студентів. / А. В. Семенова // Духовність особистості : методологія, теорія і практика : зб. наук. праць / гол. ред. : Г. П. Шевченко. Вип. 3. – Луганськ : Східноукр. нац. ун-т ім. В. Даля, 2005. – С. 158–164.
57. Семенова А. В. Організація та управління самостійною роботою студентів як засіб підвищення ефективності підготовки майбутніх фахівців. / А. В. Семенова // Проблеми сучасної педагогічної освіти : зб. наук. праць. — Вип. 8. – Ч. 1. – Ялта : РВВ КГУ, 2005. – С. 289–293. – (Серія „Педагогіка і психологія”).
58. Семенова А. В. Андрогогическая модель профессионального саморазвития учителя. / А. В. Семенова // Сучасні проблеми навчання і виховання : зб. наук. праць. – Червень 2004. ; упор. І. О. Бартенєва, З. Н. Курлянд, О. М. Яцій. – Одеса : ПДПУ ім. К. Д. Ушинського, 2004. – С. 15–16.
59. Семенова А. В. Педагогічні технології організації та управління самостійною роботою студентів як засіб підвищення ефективності підготовки майбутніх фахівців. / А. В. Семенова // Наука і освіта. – 2004. – № 4–5. – С. 148–152.
60. Семенова А. В. Сущность профессиональной деятельности учителя по развитию творческих способностей старшеклассников. / А. В. Семенова // Наука і освіта : наук.-практ. журнал Південного наукового центру АПН України. – Одеса, 2001. – № 1. – С. 25–27.
61. Семенова А. В. Характеристика моделі педагогічного управління процесом підготовки майбутніх учителів до творчого розвитку учнів старших класів та її місце серед педагогічних технологій сучасної вищої школи. / А. В. Семенова // Психолого-педагогічні основи гуманізації виховання і навчання в школах і вищих навчальних закладах : зб. наук. пр. Рівненського економіко-гуманітарного інституту. – Рівне : «Тетіс», 2000. – С. 429–433.
62. Семенова А. В. Підготовка вчителів до творчого розвитку учнів старших класів. / А. В. Семенова // Науковий вісник Ізмаїльського державного педагогічного інституту. – Ізмаїл, 2000. – В. 8. – С. 93–96.
63. Семенова А. В. Психолого-педагогічні вимоги до готовності майбутніх учителів щодо організації та проведення творчої діяльності учнів старших класів. / А. В. Семенова // Науковий вісник Південноукраїнського держ. пед. ун-ту ім. К.Д. Ушинського : зб. наук. пр. – Одеса : ПДПУ ім. К.Д. Ушинського, 1999. – В. 6–7. – С. 116–119.
Тези конференцій – Conference abstracts
1. Семенова А. В., Семенишин М. О. Своєрідність структури управлінської компетентності сучасного керівника-лідера як ціннісна основа підготовки науково-педагогічних кадрів в Україні. Лідерство і обдарованість: сучасний науковий дискурс і освітня практика : матеріали Всеукраїнської науково-практичної онлайн-конференції (Київ, 14-19 лютого 2024 року). – Київ : Інститут обдарованої дитини НАПН України, 2024. – 1014 с. C. 101-105
2. Семенова А. В. Людиномірність якості освіти: ціннісні аспекти методології наукового пізнання. Інноваційні підходи до формування багатомовної та полікультурної компетенції в умовах викликів сьогодення: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції, 23-24 листопада 2023 р., МГУ. Одеса, 368 с. С. 362-369
3. Швець Д. В., Корнієнко М. В., Семенова А. В. Ціннісно-методологічний вимір професійної підготовки майбутніх офіцерів національної поліції в контексті Української Хартії вільної людини. Ціннісні орієнтири сучасної освіти в умовах сьогодення крізь призму Української хартії вільної людини. Збірник наукових статей, тез доповідей та інших матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції м. Тернопіль, 27 жовтня 2023 року. С. 23-27., 276 с.
4. Семенова А. В. Педагогічна майстерність Івана Зязюна у сучасному дискурсі освітньої політики України. / А. В. Семенова. // Наукова школа академіка Івана Зязюна у працях його соратників та учнів: Матеріали VІІ науково-практичної конференції 25-26 травня 2021 року. – Х.: НТУ «ХПІ», 2021.
5. Семенова А. В. Ціннісний досвід суб’єктів педагогічної дії в сучасному інформаційно-освітньому просторі: конструктивність цілісного підходу. / А. В. Семенова. // Підтримка та супровід обдарованих учнів в сучасному інформаційно-освітньому просторі: матеріали Всеукраїнської науково-практичної онлайн-конференції (Київ, 27 жовтня 2020 р.). – Київ : Інститут обдарованої дитини НАПН України, 2020. – 342 с. – С. 31-34.
6. Семенова А. В. Застосування специфічних психопедагогічних методик у контексті розвитку культури мовлення сучасного лідера. / А. В. Семенова. // Матеріали ІІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Лідери ХХІ століття. Формування особистості харизматичного лідера на основі гуманітарних технологій» 26-27 вересня 2019 р. – Х.: НТУ «ХПІ», – 2019. – С. 13-16.
7. Семенова А. В. Педагогічна майстерність викладача вищої школи – еталон антропоцентричного виміру віртуального освітнього простору. / А. В. Семенова. // Наукова школа академіка Івана Зязюна у працях його соратників та учнів: Матеріали V науково-практичної конференції 22-23 травня 2019 року / за заг. ред. Романовського О.Г., – Харків : НТУ «ХПІ», 2019. – 348 с. – С. 78–81.
8. Семенова А. В. Рефлексивна складова професійної компетентності суддів як чинник зміцнення довіри громадян та підвищення авторитету судової влади. / А. В. Семенова // Роль органів суддівського самоврядування у зміцненні довіри суспільства до судової влади: стенограма круглого столу. – Х. : Типографія Мадрид, 2014. – С. 10–22.
9. Семенова А. В. Роль педагогического мастерства в профессиональной подготовке будущих специалистов. / А. В. Семенова // Педагогическая деятельность и педагогическое образование в инновационном обществе. Сборник трудов по итогам Международной научной конференции (Волгоград 8-9 октября 2013) / Волгоград, Издательство ВГСПУ “Перемена” – 2013 – С.132–137.
10. Семенова А. В. Методологические предпосылки разработки теоретических основ социальных коммуникаций. / А. В. Семенова // Інформаційна освіта та професійно-комунікативні технології ХХІ століття : зб. матеріалів 5 Міжнар. наук.-практ. конф. (Одеса, 13–15 вер. 2012 р.) / під заг. ред. В. Г. Спрінсяна. – Одеса : Симэкс-Принт, 2012. – С. 320–326.
11. Семенова А. В. Розвиток педагогічної майстерності як необхідна складова професійної підготовки майбутніх юристів. / А. В. Семенова // Одеса: Фенікс. – 2012. – С. 498–500.
12. Семенова А. В. Рефлексія як засіб «олюднення» професійної підготовки. / А. В. Семенова // Правове життя сучасної України : тези доп. Міжнар. наук. конф. (Одеса, 21–22 травн. 2010 р.) ; відп. ред. Ю.М. Оборотов / МОН України, ОНЮА. – О. : Фенікс, 2010. – С. 767–768.
13. Семенова А. В. Аффект и интеллект в образовании : статус антропного принципа в современной педагогике. / А. В. Семенова // Педагогіка вищої школи у ХХІ столітті : матеріали Міжнародної наук.-практ. конф. (Одеса, 21 травн. 2010 р.). Ч. 2 ; за заг. ред. Л.М. Голубенко, О.С. Цокур / МОН України, ОНУ ім. І.І. Мечникова. – Одеса : ВМВ, 2010. – С. 137–139.
14. Семенова А. В. Гармонійний розвиток особистості – динаміка добра. / А. В. Семенова // Правове життя сучасної України : матеріали Міжнар. наук. конф., 5-6 черв. 2009 р., Одеса.. – Одеса : ОНЮА, 2009. – С. 774–776.
15. Семенова А. В. Структура личностно-профессиональной парадигмы субъекта в структуре образовательного пространства. / А. В. Семенова // Материалы междунар. науч.-практ. конф. [„Приднестровье в современном политическом и социально-экономическом пространстве”], (ПМР, Тирасполь 7-8 февр. 2009 г.) / Верховный совет Приднестровской молдавской республики. – Тирасполь, 2009. – С. 134–142.
16. Семенова А. В. Особенности функционирования личностно-профессиональной парадигмы субъекта в образовательном пространстве. / А. В. Семенова // Проблема времени – постнеклассический взгляд : материалы междунар. науч.-практ. конф. [„Шестые Пригожинские чтения”], (Одесса, 25 янв. 2009 г.) ; труды Одесского отделения Украинского синергетического общества. Вып. 6. Ч. 3. / Одесс. отдел-е Укр. синерг. общ-ва., Ин-т нов. технологий „Альфа”, каф. филос. ОГМУ. – Одесса : ОГМУ, 2009. – С. 19–29.
17. Семенова А. В. Інтеграційна модель освітнього простору педагогічного навчального закладу в аспекті системного управління якістю підготовки. / А. В. Семенова // Відкрита професійна освіта: стратегії та перспективи. Дні науки – 2008 р. Зб. тез доповідей у 3 т. / Класичний приватний ун-т., 23-24 жовтня 2008 року; ред. кол. В.М. Огаренко та ін. – Запоріжжя: КПУ, 2008. – Т. 3 – 368 с., С. 280-282.
18. Семенова А. В. Продуктивна модель рефлексії як механізм зміни особистісно-професійної парадигми. / А. В. Семенова // Гуманітарна освіта та виховання у вищому технічному навчальному закладі : матеріали ІІ Всеукр. наук.-практ. конф., 6-7 жовт. 2008 р., Дніпродзержинськ. Т. 29 / гол. ред. І. В. Секрет. – Дніпродзержинськ : ДДТУ, 2008. – С. 100–102.
19. Зязюн І. А., Семенова А. В. Синергетичний підхід як методологічна опора педагогічного наукового дослідження. / І.А. Зязюн, А. В. Семенова // Формування професіоналізму майбутнього фахівця в контексті вимог Болонського процесу : матеріали міжнар. наук.-практ. конф., 22-23 черв. 2008 р., Одеса. Ч. 2 / М-во освіти і науки України, Одеський національний університет імені І. І. Мечникова. – Одеса : ОНУ імені І. І. Мечникова, 2008. – С. 15–16.
20. Семенова А. В. Процесуальна модель освітнього маршруту як стратегія забезпечення якості підготовки майбутніх учителів. / А. В. Семенова // Матеріали міжнародн. наук.-практ. конф. „Професіоналізм педагога в контексті європейського вибору України”, (Ялта 18–20 вер. 2008 р.) / М-во освіти і науки, Кримський гуманітарний університет. – Ялта : РВВ КГУ, 2008. – Ч. 4. – С. 90–92.
21. Семенова А. В. Обґрунтування акмесинергетичного підходу до вирішення проблеми застосування парадигмального моделювання у професійній підготовці. / А. В. Семенова // Акмеологія – наука ХХІ століття : матеріали Міжнар. наук.-практ. Конференції (Київ, 24-26 квітня 2007 р.) ; ред. колегія : З.Ф. Сіверс та ін. – К. : КМПУ імені Б.Д. Грінченка, 2007. – С. 23–30.
22. Семенова А. В. Аспекти парадигмального моделювання щодо професійної підготовки майбутніх учителів у роботах К. Д. Ушинського. / А. В. Семенова // Революція в університетській освіті : глобалізація та індивідуалізація – погляд у майбутнє : матеріали Міжнародного симпозіуму, присвяченого 190-й річниці Південноукр. держ. пед. ун-ту ім. К. Д. Ушинського (Одеса, 25–30 трав. 2007 р.). – Одеса : ПДПУ ім. К. Д. Ушинського ; Стамбул : [б. в.], 2007. – С. 110.
23. Семенова А. В. Проблеми застосування парадигмальних моделей у професійній підготовці майбутніх фахівців. / А. В. Семенова // Стратегия качества в промышленности и образовании : материалы ІІ-ой Междунар. конф. (Болгария, Варна, 2–9 июня 2006 г.) ; научный журнал Техн. ун-та Варна : спецвыпуск / М-во образ. и науки, ГИПОпром. – Дніпропетровськ : Пороги ; Варна : ТУ-Варна, 2006. – С. 41–43.
24. Семенова А. В. Парадигмальне моделювання як засіб підвищення якості професійної освіти. / А. В. Семенова // Сучасні напрямки розвитку Сухопутних військ ЗС України : матеріали міжвуз. наук.-практ. конференції (Одеса, 28-29 листопада 2006 р.). – Одеса : ОІСВ, 2006. – С. 56–57.
25. Семенова А. В. Формування позитивної професійної Я-концепції шляхом розвитку міжособистісних відносин. / А. В. Семенова // Стратегия качества в промышленности и образовании : сб. наук. ст. по материалам межд. конф. (Варна, Болгария 3-10 июня 2005 г.) // Научный журнал Техн. ун-та Варна : спецвыпуск / М-во образ. и науки, ГИПОпром. – Дніпропетровськ : Пороги ; Варна : ТУ-Варна, 2005. – С. 242–245.
26. Семенова А. В. Перспективи безперервної освіти в аспекті підвищення якості професійної підготовки фахівців. / А. В. Семенова // Україна – суб’єкт європейського освітнього простору : матеріали Міжнародної наук.-практ. конф. (Київ, 24–25 трав. 2005 р.) / М-во освіти і науки, Асоціація навч. закл. України приват. форми власності. – К. : Європейський ун-т, 2005. – С. 258–262.
27. Семенова А. В. Організація спільної роботи викладача спецдисциплін і майстра виробничого навчання щодо керівництва технічною творчістю тих, хто навчається. / А. В. Семенова // К. Д. Ушинський і сучасність: пріоритетні напрямки розвитку професійної освіти : матеріали Міжнар. наук.-практ. конф. (Одеса, 21–22 жовт. 2004 р.) / М-во освіти і науки, Південноукр. держ. пед. ун-т. ім. К. Д. Ушинського. – Одеса : ПДПУ ім. К. Д. Ушинського, 2004. – С. 60–63.
28. Семенова А. В. Професійна діяльність організації та управління самостійною роботою студентів. / А.В. Семенова // Організація самостійної роботи слухачів в умовах інформаційного суспільства : матеріали наук.-метод. конф. (Одеса, 14 груд. 2001 р.). – Одеса : Українська акад. держ. упр. При Президентові України, 2002. – С. 294–304.
29. Семенова А. В. Готовность учителя к творческому развитию учеников старших классов – необходимое условие профессионально-педагогической подготовки. / А. В. Семенова // Культура, искусство, образование: проблемы, перспективы развития : сб. статей по матер. междунар. научно-практич. конф. (15-16 декабря 1999г.) часть II. – Смоленск, 1999. – С. 34–40.
Навчально-методичні матеріали – Educational and methodical materials
1. Семенова А. В. Академічна доброчесність – дієвий інструмент забезпечення якості вищої освіти: Програма 3 кредитного модуля програми підвищення кваліфікації. / А. В. Семенова. 2021.
2. Семенова А. В. Збірник академічних есе «Сучасні проблеми забезпечення якості вищої освіти в Україні» докторантів PhD Одеського національного політехнічного університету / за загальною редакцією проф. А.В. Семенової. – Одеса: НКЦПМ ОНПУ, 2020. – 82с.
3. Семенова А. В. Зміст, форми і методи організації освітнього процесу у закладах вищої освіти: Програма 2 кредитного модуля програми підвищення кваліфікації «Розвиток педагогічної майстерності науково-педагогічних працівників в умовах інтеграції вищої освіти і науки» / А. В. Семенова. – 2020.
4. Семенова А. В. Написання робочих програм навчальних дисциплін і силабусів: Програма 1 кредитного модуля програми підвищення кваліфікації «Розвиток педагогічної майстерності науково-педагогічних працівників в умовах інтеграції вищої освіти і науки. / А. В. Семенова. – 2020.
5. Семенова А. В., Савєльєва О. С., Яні В. Ф. Структурна ітераційна модель інформаційної технології побудови робочої навчальної програми дисципліни «ITERDILODIS» / Алла Василівна Семенова, Оксана Степанівна Савєльєва, Валерій Федорович Яні. – Одеса : ОНПУ, 2019.
6. Семенова А. В. Тренінги і майстер-класи з розвитку педагогічної майстерності викладача вищої школи ХХІ століття: Практикум. / Алла Василівна Семенова. – Одеса : ОНПУ, 2019 – 24 с.
7. Семенова А. В. «Професійна педагогіка»: Завдання для проведення комплексних контрольних робіт з дисципліни для магістрантів ОНПУ технічних спеціальностей очної форми навчання. / А. В. Семенова. – Одеса : ОНПУ, 2017. – 96 с.
8. Семенова А. В. «Професійна педагогіка»: Робоча навчальна програма дисципліни для магістрантів ОНПУ технічних спеціальностей. / А. В. Семенова. – Одеса : ОНПУ, 2017. – 24 с.
9. Семенова А. В. «Професійна педагогіка»: Методичні вказівки та завдання для виконання робіт з дисципліни для магістрантів ОНПУ технічних спеціальностей. / А. В. Семенова. – Одеса : ОНПУ, 2017. – 24 с.
10. Семенова А. В. «Психологія і педагогіка вищої школи»: Завдання для проведення комплексних контрольних робіт з дисципліни для аспірантів очної форми навчання. / А. В. Семенова – Одеса : ОНПУ, 2016. – 96 с.
11. Семенова А. В. «Психологія і педагогіка вищої школи»: Робоча навчальна програма дисципліни для аспірантів ОНПУ всіх спеціальностей. / А. В. Семенова – Одеса : ОНПУ, 2016. – 24 с.
12. Семенова А. В. «Психологія і педагогіка вищої школи»: Методичні вказівки та завдання для виконання робіт з дисципліни для аспірантів ОНПУ всіх спеціальностей. / А. В. Семенова. – Одеса : ОНПУ, 2016. – 24 с.
13. Семенова А. В. «Методологія вищої школи і Болонський процес»: Завдання для проведення комплексних контрольних робіт з дисципліни для студентів очної форми навчання. / А. В. Семенова // Одеса : ОНПУ, 2014. – 96 с.
14. Семенова А. В. «Методологія вищої школи і Болонський процес»: Методичні вказівки та завдання для виконання робіт з дисципліни для студентів заочної форми навчання. / А. В. Семенова // Одеса : ОНПУ, 2013. – 24 с.
15. Семенова А. В. «Методологія вищої школи і Болонський процес»: Конспект лекцій для студентів усіх напрямів підготовки. / А. В. Семенова // Одеса : ОНПУ, 2012. – 96 с.
Дисертації, автореферати – Dissertations, abstracts
1. Семенова Алла Василівна. Професійна діяльність учителя з розвитку творчих здібностей старшокласників на уроках природничо-математичного циклу. / Алла Василівна Семенова. – Дис… канд. пед. наук: 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / Південноукраїнський держ. педагогічний ун-т ім. К.Д. Ушинського. – м. Одеса, 2001. – 287 с.
2. Семенова Алла Василівна. Теоретичні та методичні засади застосування парадигмального моделювання у професійній підготовці майбутніх учителів. / Алла Василівна Семенова. – Дис… докт. пед. наук: 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / Терноп. нац. пед. ун-т. – м. Тернопіль, 2009. – 663 с.
3. Семенова Алла Василівна. Теоретичні та методичні засади застосування парадигмального моделювання у професійній підготовці майбутніх учителів. Алла Василівна Семенова. Автореф. дис… докт. пед. наук 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / Терноп. нац. пед. ун-т. – м. Тернопіль, 2009. – 42 с.
Наукова школа:
під керівництвом проф. А.В. Семенової захищено
1 докторська та 6 кандидатських дисертацій:
1. Зуєва Лариса Євгеніївна. Теоретичні і методичні засади психолого-педагогічної підготовки професійних суддів у системі суддівської освіти України і Канади : Автореф. дис… докт. пед. наук: 13.00.04 – Теорія і методика професійної освіти». – м. Київ. – 2018. – 40 c. – укp.
2. Ващенко А. М. Формування професійної мобільності майбутніх офіцерів у процесі навчання у вищих військових навчальних закладах : Автореф. дис… канд. пед. наук: 13.00.04 / Андрій Миколайович Ващенко ; Нац. акад. Держ. прикордон. служби України ім. Б.Хмельницького. – м. Хмельницький, 2006. – 20 c. – укp.
3. Кулакова М. В. Формування готовності до професійної діяльності в майбутніх фахівців у вищих морських навчальних закладах : Автореф. дис… канд. пед. наук: 13.00.04 / Майя Володимирівна Кулакова ; Південноукраїнський державний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського (Одеса). – м. Одеса. – 2007. – 20 c. – укp.
4. Логінова Н. І. Персоналізація підготовки майбутніх фахівців у процесі навчання у вищому військовому навчальному закладі : автореф. дис… канд. пед. наук: 13.00.04 / Наталія Іванівна Логінова ; Нац. акад. Держ. прикордон. служби України ім. Б.Хмельницького. – м. Хмельницький, 2007. – 20 c. – укp.
5. Дунаєва О. М. Формування педагогічної креативності майбутніх учителів у процесі професійної підготовки : автореф. дис… канд. пед. наук: 13.00.04 / Оксана Миколаївна Дунаєва ; Вінницький держ. пед. ун-т ім. М. Коцюбинського. – м. Вінниця: 2008. – 20 с. – укp.
6. Колесова О. П. Формування критичного мислення у майбутніх економістів засобами інтерактивних технологій навчання: автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 / Олена Петрівна Колесова ; Класич. приват. ун-т. – м. Запоріжжя, 2010. – 20 с. – укp.
7. Старостіна О. В. Розвиток професійної майстерності педагогічних кадрів у системі підвищення кваліфікації в Англії: Автореф. дис… канд. пед. наук: 13.00.04 / Оксана Володимирівна Старостіна ; ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди». – м. Переяслав-Хмельницький . – 2015. – 20 c. – укp.